|
2010 Konkurs EKOLOGICZNO_MEDIALNY ACT ECO |
|
Konkurs ekologiczno-medialny zorganizowany przez Projekt ACT ECO Gimnazjum nr 2 im. ks. prof. J. Tischnera
w Zakopanem oraz Urząd Miasta Zakopane.
Patron medialny: Podhalański Serwis Informacyjny WATRA.
Temat przewodni : Drzewo znakiem życia!
Drzewo rozumiane np. jako: roślina, symbol wzrostu, osi świata, odnowy, jedności organicznej, piękna, siła życia, idei wiecznego odradzania się, wolności wszystkie te skojarzenia rozumiane w kontekście szeroko rozumianej ekologii!
Cel konkursu:
Pogłębianie wiedzy ekologicznej uczniów poprzez wykorzystanie środków medialnych takich jak film, fotografia czy fotoreportaż.
Przedmiotem Konkursu są nakręcone, przez grupę uczniów gimnazjów, filmy, fotografie, fotoreportaże i reportaże edukacyjne związane z tematyką konkursu.
Kategorie:
*Film 5-10 minut nakręcony w zespołach max 4 osobowych.
Dane techniczne możliwość otworzenia zapisanego obrazu w popularnych programach do odtwarzania filmów, prace mogą być zapisane na CD lub DVD jeżeli to możliwe
w jak najlepszej rozdzielczości.
*Fotoreportaż składający się z kilkunastu zdjęć (max 20) stanowiący pewien cykl
z ciekawym opisem. Prace mogą być wykonane indywidualnie lub parami.
Dane techniczne: zdjęcia wydrukowane w dowolnej formie (papier fotograficzny, druk) wraz z opisem w formie katalogu, książki itp. dodatkowo zapis zdjęć z opisem
w formie elektronicznej na CD lub DVD
w formacie jpg lub tiff w rozdzielczości 300 dpi.
*Reportaż przestawiający interesujący problem zgodnym z tematem konkursu
2-3 strony maszynopisu (czcionka 12, times new roman). Prace indywidualne.
Kategorie wiekowe:
Uczniowie gimnazjum ze wszystkich klas.
Termin nadsyłania prac:
30 kwiecień 2010
Prace oceniać będzie jury składające się z ekologów, fotografików, plastyków.
Nagrody:
Jury przewiduje przyznanie po 3 nagrody w każdej z kategorii. Jury zastrzega sobie prawo nie przyznania nagrody w którejś z kategorii. Dodatkowo jury może przyznać wyróżnienia.
Merytorycznie opracowała pani Joanna Strączek, artysta plastyk |
|
|